تبلیغات
آپلود عکس دانلود پرسرعت و بروز---مطالب جالب---عکس--نرم افزار----چت(((نظر بدین ))) - وقتی فحش دادن باعث آرامش می شود
دانلود پرسرعت و بروز---مطالب جالب---عکس--نرم افزار----چت(((نظر بدین )))
Email Icon by Parstools.com

بازدید : مرتبه
تاریخ : شنبه 1390/08/14
شاید از دوران كودكی عادت به انجام كاری داشتید و والدین شما همیشه شما را از انجام دادن آن كارها منع می‌كردند، اما گاهی برخی از عادات بد اگر متعادل انجام شود و شما از انجام دادن آنها لذت ببرید. بد نیست و می‌تواند برای شما مفید هم باشد. با هم این عادات را بررسی می‌كنیم...

برترین ها

آیا می‌دانید برخی از عادات بد می‌توانند برای سلامتی شما مفید واقع شوند؟ اگر قصد ترك عادات خود را دارید فقط چند دقیقه صبر كنید، این مطلب را بخوانید و بعد تصمیم بگیرید. شاید از دوران كودكی عادت به انجام كاری داشتید و والدین شما همیشه شما را از انجام دادن آن كارها منع می‌كردند، اما گاهی برخی از عادات بد اگر متعادل انجام شود و شما از انجام دادن آنها لذت ببرید. بد نیست و می‌تواند برای شما مفید هم باشد. با هم این عادات را بررسی می‌كنیم.









   كثیف و نامرتب بودن

همیشه شنیده‌ایم كثیفی و نامرتبی عادت زشتی است. اما مطالعه بر روی 1500 كودك نشان می‌دهد، هر چه در دوران كودكی بیشتر در برابر عوامل بیماری زا و آلودگی قرار داشته باشید، خطر ابتلا به عفونت‌ها و التهاب‌های حاد در دوران بزرگسالی در شما كاهش پیدا می‌كند. علاوه بر این مشخص شد، هر چه میزان باكتری‌ها روی پوست بیشتر باشد، بهتر می‌توانید به جنگ التهاب بروید. تمیز بودن بیش از حد گاهی برعكس عمل می‌كند و معایب خاص خودش را دارد.

در تحقیقات انجام شده، مشخص شد در كودكانی كه بیشتر از مواد شوینده و ضدعفونی‌كننده استفاده می‌كنند، خطر ابتلا به آسم تا سن 7 سالگی، 41درصد افزایش پیدا می‌كند. بنابراین بد نیست كه خیلی هم تمیز نباشید و كودكان خود را بیشتر از حد آزار ندهید.





  میان‌وعده خوردن

شاید جزء آن دسته افرادی باشید كه عادت به خوردن میان‌وعده دارید. اما همه شما را از این عادت منع می‌كنند و به شما گوشزد می‌كنند كه چاق می‌شوید. اما مطالعات نشان می‌دهد، خوردن یك میان‌وعده كوچك از یك لیوان آبمیوه گرفته تا میلك‌شیك توت‌فرنگی، باعث می‌شود وقتی احساس گرسنگی می‌كنید، غذای كمتری بخورید. مزه میان‌وعده‌ها باعث می‌شود تا در خوردن زیاده‌روی نكنید. افرادی كه میان‌وعده می‌خورند معمولا وعده‌های اصلی غذایی آنها 25 تا 45 درصد كمتر از میزان وعده‌های غذایی افراد دیگر است. به خاطر داشته باشید، غذاهای شیرین معمولا اشتها را بیشتر می‌كنند. هرگز قبل از خواب میان وعده مصرف نكنید و وقتی كه از لحاظ روحی مشكل دارید نیز سراغ اینجور غذاها نروید.





  بی‌قرار و ناآرام بودن

ممكن است از شدت عصبانیت دمپایی یا هر وسیله‌ای را كه كنار دستتان است به سمتی پرتاب كنید، بعد احساس كنید كمی آرامتر شده‌اید و به اعصاب خود مسلط شوید. مضاف بر اینكه شاید كمی هم وزن كم كنید. مطالعات نشان می‌دهد، افراد در حین روز و انجام كارهای روزانه كالری می‌سوزانند، افرادی كه پرتحرك هستند و آرام و قرار ندارند روزانه 350كالری بیشتری می‌سوزانند و 150دقیقه كمتر از افراد چاق بدون تحرك می‌نشینند پس بهتر است نوجوانان خود را به تحرك تشویق كنید. این تحرك برای بزرگسالان نیز بسیار مفید است. می‌توانید به جای اینكه به دوست خود تلفن بزنید، با او قرار پیاده‌روی بگذارید و با هم ساعتی را بیرون از منزل به گپ‌زدن بگذرانید. آب زیاد بنوشید، تا مجبور شوید زود به زود به دستشویی بروید. اگر در حال صحبت با تلفن هستید، به جای نشستن، بلند شوید و قدم بزنید.





  غرغر و گلایه كردن

شاید همسایه كناری شما پیرزن بیچاره غرغرویی است كه همیشه از زمین و زمان شكایت می‌كند و این رفتار به نظر شما خیلی بد است، اما مطالعات جدید نشان می‌دهد این منفی بودن همیشه و الزاما ناسالم نیست. در حقیقت بیرون ریختن خشم، ناامیدی، عصبانیت و افسردگی عیب و نقص نیست و بخشی از قسمت هشداردهنده مغز است كه باید تخلیه شود و به ما هشدار می‌دهد كه یك چیزی سرجای خودش نیست و غلط است مثل یك ناخودآگاهی در رابطه یا اهدافی غیرواقعی و رویایی یا انتظارات بی‌جا از شغل و زندگی. افكار مثبت و مثبت‌اندیشی نیز عادت بسیار خوبی است. مطالعات نشان می‌دهد افرادی كه خود را باور دارند و به خود اعتقاد دارند با مثبت‌اندیشی به نتایج مثبت و خوبی دست پیدا می‌كنند، اما همین رفتار در افرادی كه خود را باور ندارند، می‌تواند مشكل‌ساز باشد و تمایلات آنها را بی‌دلیل افزایش دهد.





  چرت‌زدن

لئوناردو داوینچی، ناپلئون بناپارت، توماس ادیسون و چرچیل همگی در یك مورد اشتراك داشتند؛ اشتیاق به چرت زدن و خواب نیمروز. همیشه شنیده‌اید، خواب نیمروز عادت تنبل‌ها است و باعث می‌شود تا شب دچار بی‌خوابی شوید، اما مطالعات جدید نشان می‌دهد، یك چرت كوتاه در بعدازظهر باعث افزایش قدرت تمركز و كاهش میزان استرس در طول روز می‌شود.اگر در حین روز كمتر از 30دقیقه بخوابید، سرحال‌تر از خواب بیدار می‌شوید و بعدازظهر و عصر خواب‌آلود نخواهید بود. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید كه عادت به نوشیدن قهوه دارید، قبل از خواب نیمروز یك فنجان قهوه بنوشید، كافئین برای متابولیسم به 30دقیقه زمان نیاز دارد، بنابراین سرحال‌تر از خواب بیدار خواهید شد و برای انجام كارها و مسئولیت‌های خود آمادگی بیشتری خواهید داشت.



 دشنام دادن و ناسزا گفتن

وای زشته مواظب حرف زدنت باش!!! این رفتار و این نوع حرف زدن اصلا درست نیست!‌اما ناسزا گفتن واقعا از درد و ناراحتی شما می‌كاهد. مطالعه و بررسی 67 دانش‌آموز كه دستان خود را در آب یخ فروبرده بودند، نشان داد نیمی از دانش‌آموزان كه شروع به دشنام و ناسزا گفتن کردند و ناراحتی خود را بیرون ریختند، درد كمتری احساس كردند و 40ثانیه بیشتر نیز توانستند دست خود را زیر آب یخ نگاه دارند. مطالعات دیگر نشان می‌دهد، زنان باردار وقتی فریاد می‌زنند، درد كمتری نسبت به زنانی كه سكوت اختیار می‌كنند، تحمل می‌كنند. دشنام و ناسزا گفتن یكی از راه‌های ارتباط برقرار كردن با میزان درد است و به تسكین درد كمی كمك می‌كند.



طبقه بندی: متفرقه (عمومی)، 
ارسال توسط دانلود . چت . مطلب . عكس . اس ام اس . بازی (download . chat ) ادیب
آرشیو مطالب
صفحات جانبی
پیوند های روزانه
محل بنر سایت شما
اگه خواستین بنر شما رو اینجا بزارم بهم بگین اما باید قبلش شما بنر وبلاگ منو بزارین ====================== ================== ***Change language blog*** ====================== ======================

ابزار وبمستر

عکس

دانلود

قالب وبلاگ